Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestādes "PERSONĀLS"
pašnovērtējuma ziņojums
Rīga, 05.12.2022. |
|
(vieta, datums) |
|
Publiskojamā daļa
SASKAŅOTS
Valdes priekšsēdētājs |
|
|
(dokumenta saskaņotāja pilns amata nosaukums) |
||
|
|
Ainārs Saulītis |
(paraksts) |
|
(vārds, uzvārds) |
05.12.2022 |
|
|
(datums) |
|
|
- 1. Izglītības iestādes vispārīgs raksturojums
1.1. Izglītojamo skaits un īstenotās izglītības programmas 2021./2022.māc.g.
Izglītības programmas nosaukums
|
Izglītības programmas kods
|
Īstenošanas vietas adrese (ja atšķiras no juridiskās adreses) |
Licence |
Izglītojamo skaits, uzsākot programmas apguvi vai uzsākot 2021./2022.māc.g. |
Izglītojamo skaits, noslēdzot programmas apguvi vai noslēdzot 2021./2022.māc.g. |
|
Nr. |
Licencēšanas datums
|
|||||
Pamatlīmeņa zināšanu programma par objekta ugunsdrošību atbildīgajiem darbiniekiem |
20P861061 |
Akadēmijas laukums 1, Rīga, LV-1050 Praktiskā dzēšanas apmācība - Rīgas Siguldas šoseja 1D, Garkalnes pagasts, Ropažu novads, LV-1024 |
P-15022 |
10.01.2017 |
46 |
48 |
Darba aizsardzības pamatlīmeņa zināšanu izglītības programma |
20P862001 |
Akadēmijas laukums 1, Rīga, LV-1050 |
P-13917 |
12.04.2016 |
85 |
84 |
Pacientu datu aizsardzība |
30P345001 |
Akadēmijas laukums 1, Rīga, LV-1050 |
P_5295 |
08.11.2021 |
64 |
64 |
1.2.Pedagogu un atbalsta personāla nodrošinājums
NPK |
Informācija |
Skaits |
Komentāri (nodrošinājums un ar to saistītie izaicinājumi, pedagogu mainība u.c.) |
Pedagogu skaits izglītības iestādē, noslēdzot 2021./2022.māc.g. (31.08.2022.) |
6 |
|
|
Ilgstošās vakances izglītības iestādē (vairāk kā 1 mēnesi) 2021./2022.māc.g. |
Nav |
|
|
Izglītības iestādē pieejamais atbalsta personāls izglītības iestādē, noslēdzot 2021./2022.māc.g. |
Nav |
|
1.3. Informācija, kura atklāj izglītības iestādes darba prioritātes un plānotos sasniedzamos rezultātus 2021./2022.māc.g. (kvalitatīvi un kvantitatīvi, izglītības iestādei un izglītības iestādes vadītājam)
Nr.p.k. |
Prioritāte |
Sasniedzamie rezultāti |
|
Kvalitatīvie |
Kvantitatīvie |
||
Attīstīt apmācību sistēmu e-vidē un ieviest izglītojamo vērtēšanas un apmeklējuma uzskaites sistēmu e-vidē |
1. Palielinās pedagogu darba efektivitāte un laika ietaupījums 2. Izglītojamo apmācību sistēma atbilstoša mūsdienu mobilitātes prasībām 3. Izglītojamo sasniegumi un apmeklējums ir pārskatāmāki |
1.100 % pedagogu ir iepazinušies un izprot izglītojamo apmācību procesu, sasniegumu vērtēšanu un apmeklējuma uzskati e-vidē. 2.100% pedagogu izglītojamo apmācības, sasniegumu vērtēšanu un apmeklējuma uzskaiti veic e-vidē. |
|
Sekmēt pedagogu profesionālās kompetences pilnveidi |
1.Pedagogiem ir nepieciešamās prasmes un kompetences izglītību programmu īstenošanai. |
1. 100% pedagogi ir veikuši profesionālo pilnveidi |
|
Veicināt izglītojamo sadarbības un pašvērtējuma prasmes mācību procesā |
1. Izglītojamie pilnveido sadarbības un pašvērtējuma prasmes un kompetences |
1. Analizē savu darbu mācību procesa laikā. 2. Spēj sadarboties ar grupas biedriem, pedagogiem, mācību centra darbiniekiem un administrāciju, lai uzlabotu savas prasmes un/vai pilnveidotu tās. 3. 100% izglītojamie nokārto kvalifikācijas eksāmenu vai noslēguma darbu. |
|
Sadarbības veidošana ar uzņēmumiem par izglītojamo zināšanu pilnveidošanu |
1. Noslēgti sadarbības līgumi ar sadarbības partneriem uzņēmumiem par mācību prakšu organizēšanu. 2. Atgriezeniskās saites nodrošināšana par izglītojamo prakses norisi un mācību rezultātiem. |
1. Visiem izglītojamajiem (ja izglītības programma paredz), tiek nodrošinātas prakses vietas. 2. 100% izglītojamie nokārto kvalifikācijas eksāmenu vai noslēguma darbu. |
- 2. Izglītības iestādes darbības pamatmērķi
2.1. Izglītības iestādes misija – Nodrošināt mūsdienu prasībām atbilstošu, visiem pieejamu pieaugušo izglītību, veicinot izglītojamo profesionālo pilnveidi atbilstoši darba tirgus un normatīvo aktu prasībām.
2.2. Izglītības iestādes vīzija par izglītojamo – Izglītojamais ir zinošs un konkurētspējīgs savas jomas speciālists.
2.3. Izglītības iestādes vērtības cilvēkcentrētā veidā – cieņa, sadarbība, atbildība un drošība.
2.4. 2021/2022 mācību gada darba prioritātes (mērķi/uzdevumi) un sasniegtie rezultāti:
2.4.1. Izstrādāt jaunas izglītības programmas
Izglītības iestāde ir izstrādājusi divas pieaugušo neformālās izglītības programmas.
2.4.2. Veicināt pedagogu sadarbību un iegūtās pieredzes apmaiņu.
Izglītības iestāde organizē pedagogiem sēdes, kurās pedagogi apmainās ar iegūtām zināšanām un pieredzi. Kā arī pedagogi veiksmīgi sadarbojas ikdienas darbā, lai nodrošinātu kvalitatīvu mūsdienu prasībām atbilstošu mācību procesu.
2.4.3. Turpināt papildināt materiāltehnisko bāzi, lai aprīkojuma atbilstību mūsdienu tehnoloģiju attīstībai un sasniegumiem.
Uzlabota datortehnika, lai nodrošinātu Zoom, Failiem.LV tiešsaistes. Papildināti materiāltehniskie līdzekļi pieaugušo neformālās un profesionālās pilnveides programmu īstenošanai.
- 3. Kritēriju izvērtējums
3.1. Kritērija “Administratīvā efektivitāte” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības
Stiprās puses |
Turpmākās attīstības vajadzības |
Attīstības plānošana notiek sadarbībā ar dibinātāju un atbilstoši noteiktajām prioritātēm un kopīgi definētajām vērtībām. Tajā iesaistās visas ieinteresētās mērķgrupas. |
Ņemot vērā iestādes augšanas tempus, vadības komandai ir nepieciešams papildinājums ar izglītības iestādes IT jomas vadītāju. Šāda nepieciešamība ir arī pēdējā laika paplašinātā attālinātā darba specifikas dēļ. |
Vadītājam ir aptveroša izpratne par pieejām un metodēm, kas nodrošina efektīvu personāla pārvaldību iestādē, deliģējot pienākumus un atbildību dažādām mērķgrupām |
Dažādot kvalitatīvo rezultātu datu ieguves metodes. |
Vadītājs izveido vadības komandu, kura nodrošina izglītības iestādes profesionālu pārvaldību un augstu darbības efektivitāti. |
Veicināt katra iestādes darbinieka un izglītojamā atbildību iekšējo kārtības noteikumu ievērošanā. Runājot ar iesaistītajām pusēm (izglītojamajiem, pedagogiem) uzsvērt noteikumu ievērošanas nepieciešamību un kā tas palīdz kopējā sistēmā un veiksmīga ikdienas darba nodrošināšanā. Ja izglītības iestāde novēro, ka kādā situācijā ir nepieciešams kāds skaidrojums, organizēt individuālas sarunas ar pedagogiem, sniedzot papildus skaidrojumu. Pilnveidot iestādes iekšējās kārtības noteikumus. |
Vadītājam ir plašas zināšanas un izpratne par iestādes finanšu un materiāltehnisko resursu efektīvu pārvaldību. |
|
3.2.Kritērija “Vadības profesionālā darbība” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības
Stiprās puses |
Turpmākās attīstības vajadzības |
Vadītajam ir teicamas nepieciešamās zināšanas par iestādes darbības tiesiskuma jautājumiem un ir profesionālā kompetence izstrādāt iekšējos normatīvos aktus. |
Pilnveidot izglītības iestādes metodiskās komisijas darbu. |
Vadītājam ir kompetence ikdienas darbā izmantot dažādas līderības stratēģijas un taktikas. Vadītājs uzņemas atbildību un prot vadīt izglītības iestādi krīzes situācijās. |
Atgriezeniskās saites saņemšanas un sniegšanas kultūras tālāka uzlabošana. |
Vadītājam ir plašas zināšanas un kompetence komunikācijā. Vadītājs spēj brīvi komunicēt dažādās auditorijās un situācijās. |
Izglītības iestādes vadītājam turpināt pilnveidot savas zināšanas par aktualitātēm izglītībā. Normatīvie akti izglītībā ir mainīgi. Lai varētu sekmīgi sekot līdzi aktualitātēm, izglītības iestādes vadītājam ir jāņem dalība dažādās IZM organizētajās darba grupās un viedokļu apmaiņā. Kā arī pēc nepieciešamības apmeklēt vietēja vai starptautiska mēroga kursus. |
Vadītāja darbība ir ētiska, to raksturo iestādes definētās vērtības - cieņa, sadarbība, atbildība un drošība. |
|
Vadītājs iesaistās izglītības attīstības, izglītības kvalitātes plānošanā, īstenošanā un izvērtēšanā. |
|
Vadītājam ir plašas zināšanas un izpratne par mācīšanās jautājumiem, lai vadītu izglītības iestādi. Vadītājs iesaistās kādas mācību jomas darbā . |
|
3.3.Kritērija “Atbalsts un sadarbība” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības
Stiprās puses |
Turpmākās attīstības vajadzības |
Vadītājs iniciē sadarbību ar dibinātāju, nodrošina nepieciešamo profesionālās kompetences pilnveidi personālam atbilstoši normatīvo aktu prasībām, tostarp uzklausot iesaistīto pušu vajadzības. |
Turpināt mērķtiecīgi plānot kursu piedāvājumu, balstoties uz izglītības iestādes mērķiem un vajadzībām. Turpināt saskatīt pedagogu individuālās un izglītības iestādes kopīgās pilnveides nepieciešamības, balstoties uz vērotajām lekcijās un individuālajām pārrunām ar pedagogiem pēc pašvērtējumiem. Regulāri informēt pedagogus par skolas plānotajiem kopīgi organizētajiem kursiem. |
Vadītājs iniciē un organizē sadarbību ar nozaru organizācijām un piedalās dažādās aktivitātēs |
Organizēt nodarbības, kurās dalībnieki pieredzētu jauno mācīšanās pieeju. |
Vadītājs veido izziņas un inovāciju organizācijas kultūru iestādē, ko raksturo personāla un izglītojamo atvērtība pārmaiņām, kā arī izpratne par to nepieciešamību. |
Mērķtiecīgi organizēt pedagogu pieredzes dalīšanās grupas. Organizēt darbnīcas, kurā pedagogi dalītos dažādās metodēs. |
Vadītājs vada savstarpēju mācīšanos un komanddarbu, kas dod iespēju apkopot mācīšanās pieredzi un dalīties ar to. Vadītājs iniciē sadarbību ar citām iestādēm augstvērtīgu mācību sasniegumu nodrošināšanai. |
|
3.4. Kritērija “Pedagogu profesionālā kapacitāte” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības
Stiprās puses |
Turpmākās attīstības vajadzības |
Visa nepieciešamā informācija ir ievadīta IT sistēmā, tā var būt ar dažām nepilnībām, tomēr tā atbilst reālajai situācijai. Izglītības iestāde ir ieguvusi informāciju par personālu no Sodu reģistra. Izglītības iestāde nav pedagogu vakanču. Pedagogu prombūtnes laikā, pedagogs tiek aizvietots. |
Jāmotivē pedagogi vairāk pieteikties profesionālās kvalitātes novērtēšanai. |
Visi pedagogi, kuri strādā izglītības iestādē, veic tiesību aktos noteikto nepieciešamo profesionālās kompetences pilnveidi. |
Jāsamazina pedagogu pārslodze |
Izglītības iestādē ir ieviesta pedagogu profesionālās kvalitātes novērtēšanas sistēma. Izglītības iestādē ir nodrošināta visu izglītības programmu mācīšana. |
Jāizveido sistēma, kurā pedagogi tiktu motivēti mērķtiecīgi dalīties labās prakses piemēros. |
Izglītības iestādē ir izveidota iekšējā izglītības kvalitātes nodrošināšanas sistēma pedagoģiskā darba izvērtēšanai ne retāk kā divas reizes gadā. Pedagoģiskais personāls regulāri izvērtē, cik efektīva bijusi viņu profesionālā darbība. |
|
- Informācija par lielākajiem īstenotajiem projektiem par 2021/2022māc.g.
4.1. "PROTI UN DARI" projekta mērķa grupa ir jaunieši vecumā no 15 līdz 29 gadiem (ieskaitot), kuri nemācās, nestrādā, neapgūst arodu un nav reģistrēti Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA) kā bezdarbnieki. Mērķis ir attīstīt mērķa grupas jauniešu prasmes un veicināt viņu iesaisti izglītībā, tai skaitā aroda apguvē pie amata meistara, nodarbinātībā. 2021/2022māc.g. projekta ietvaros tika apmācīti autoiekrāvēja vadītāji un elektroiekrāvēja vadītāji. Visi, kas uzsāka programmas apguvi projekta ietvaros veiksmīgi apguva izglītības programmu un saņēma apliecību.
4.2. Sadarbībā ar Baltijas Inženieru un speciālistu asociāciju tiek organizētas apmācības asociācijas biedriem atbilstoši katras asociācijas sekcijas aktualitātēm. Visi, kas uzsāka programmas apguvi projekta ietvaros veiksmīgi apguva izglītības programmu un saņēma apliecību.
- 5. Informācija par institūcijām, ar kurām noslēgti sadarbības līgumi
5.1. Līgumi par praksi/ praktiskām mācībām – 2
5.2. Līgumi par materiāltehnisko bāzi - 2
- 6. Audzināšanas darba prioritātes trim gadiem un to ieviešana
6.1. Prioritātes (uz personības attīstību vērstas mācības):
6.1.1. Turpināt veicināt pozitīvu un cieņpilnu saskarsmi izglītības iestādē.
6.1.2. Mācību procesā, turpināt, ņemt vērā un cienīt izglītojamo individuālās prasmes un spējas, kā arī iepriekšējo darba un dzīves pieredzi.
6.1.3.Turpināt būt elastīgiem un atvērtiem uz sadarbību.
6.1.4. Turpināt nodrošināt sakārtotu un drošu mācību vidi
6.2. Galvenie secinājumiem pēc mācību gada izvērtēšanas.
Izglītības iestādē ir radīts labvēlīgs mikroklimats, vadība un viss personāls ir vienmēr atsaucīgs un uz sadarbību vērsts. Saskarsme ar izglītojamiem vienmēr vērsta uz pozitīvu un cieņpilnu saskarsmi, ņemot vērā katra indivīda personību. Pirms mācību uzsākšanas tiek noskaidrotas izglītojamā iepriekšējās zināšanas un pieredze, iegūtā informācija tiek ņemta vērā īstenojot izglītības programmas saturu. Iestāde vienmēr ar cieņu uzklausa katra izglītojamā viedokli un iet uz sadarbību. Izglītojamiem tiek nodrošinātas individuālās konsultācijas pēc pieprasījuma.
- 7. Citi sasniegumi
7.1. Galvenie sasniegumi, kā arī mācību kvalitātes rādītājs - ja izglītojamais pēc izglītības programmas apguves savas zināšanas un prasmes efektīvi pielieto tiešo darba pienākumu izpildē ikdienas darbā, nestandarta un kritiskās darba situācijās, tādā veidā ar savu profesionālismu nodrošinot un paaugstinot darba drošību. Izglītības iestāde savas darbības rezultātā sekmē darbinieku profesionālo pēctecību.
7.2. Izglītības iestādes informācija par galvenajiem secinājumiem pēc valsts pārbaudes darbu rezultātu izvērtēšanas par 2021/2022mācību gadu un par sasniegumiem valsts pārbaudes darbos pēdējo trīs gadu laikā.
Izvērtējot kvalifikācijas eksāmena rezultātus var secināt, ka kvalifikācijas eksāmeni noritējuši veiksmīgi, visi izglītojamie, kuri kārtoja eksāmenu, veiksmīgi ieguvuši kvalifikāciju. Abu grupu vidējais vērtējums sastāda 7 balles (10 ballu skalā).
8. Informācija par izglītības kvalitātes indikatoriem
(izņemot vispārējo izglītību, profesionālās ievirzes izglītību)
8.1.pedagogu dalība profesionālās kompetences pilnveidē
2021/2022māc.g. pedagogu skaits izglītības iestādē |
6 |
2021/2022māc.g. profesionālo mācību priekšmetu pedagogu skaits izglītības iestādē |
6 |
2021/2022māc.g. profesionālo mācību priekšmetu pedagogu skaits, kuri ir piedalījušies profesionālās kompetences pilnveidē |
6 |
2021/2022māc.g. ieguldītie līdzekļi izglītības iestādes pedagogu profesionālās kompetences pilnveidē |
585,00 EUR |
8.2. profesionālo izglītību ieguvušo skaits
2021/2022māc.g. absolventu skaits (ieguvuši kvalifikāciju) profesionālās izglītības programmās salīdzinājumā ar izglītojamiem, kas sākuši mācības profesionālās izglītības programmās |
|
2021/2022māc.g. absolventu skaits (ieguvuši kvalifikāciju) profesionālās tālākizglītības programmās salīdzinājumā ar izglītojamiem, kas sākuši mācības profesionālās tālākizglītības programmās |
|
8.3.profesionālās izglītības programmu pieejamības veicināšana.
Plāni/shēmas/programmas, kas izmantotas profesionālās izglītības pieejamības veicināšanai (atbalsta veidu pieejamība, piemēram, dienesta viesnīca, individuālās konsultācijas riska grupām, stipendijas, vides pieejamība u.tml.) |
Izglītības iestādē ir izstrādāti drošību reglamentējošie normatīvie akti, tiek veikta darba vides iekšējā uzraudzība, ir izvērtēti darba vides riski, izstrādātas ugunsdrošības un drošības instrukcijas. Izvietoti evakuācijas plāni, redzamā vietā un noteikta rīcība ugunsgrēka gadījumā. Telpas ir aprīkotas ar ugunsdrošības signalizācijām un ugunsdzēšamajiem aparātiem. Izglītības iestāde izglītības programmas apguvi īsteno, diferencējot mācību metodes atbilstoši izglītojamo iepriekšējai sagatavotībai. Izglītojamiem ir iespēja apmeklēt individuālās konsultācijas klātienē, telefoniski un elektroniski. Izglītības iestāde ir nodrošinājusi mācību procesa pieejamību izglītojamiem ar speciālām vajadzībām. Ēkas priekšpusē izveidota piebrauktuve, mācību klases un pielāgota labierīcības telpa izglītojamiem ar speciālām vajadzībām. Izglītojamiem ir pieejams bezvadu interneta pieslēgums |
8.4. izglītību ieguvušo nodarbinātība (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2021./2022.māc.g., ņemot vērā datus un informāciju par 2021/2022māc.g.)
Profesionālās izglītības absolventu proporcija, kuri nonākuši darba tirgū 1 gada laikā |
|
Profesionālās izglītības absolventu skaits, kuri strādā nozarē un to procentuālā attiecība pret nodarbinātajiem absolventiem 1 gada salīdzinājumā |
|
Profesionālās izglītības absolventu skaits, kuri turpina mācības nozarē (t.sk. augstākās izglītības pakāpē) |
|
8.5. apgūto prasmju izmantošana darba vietā (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2021./2022.māc.g., ņemot vērā datus un informāciju par 2021/2022māc.g.)
Profesionālās izglītības programmu absolventu skaits, kuri strādā izglītībai/kvalifikācijai atbilstošos amatos (informācija iegūta, izmantojot 10% absolventu aptaujas rezultātus) |
|
Darba ņēmēju (absolventu) apmierinātība gada laikā pēc profesionālās izglītības programmas beigšanas ar iegūto izglītības kvalitāti (10% absolventu aptauja) |
|
Darba devēju apmierinātība ar programmu absolventiem kopumā (fokusgrupu diskusijas, konventa diskusiju rezultāti) |
|
8.6. riska grupu iekļaušanās profesionālajā izglītībā (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2021./2022.māc.g.)
Dalībnieku skaits profesionālajā izglītībā, kas iekļauti riska grupās (PMP, citas riska grupas, ar kurām strādā izglītības iestāde) |
|
Riska grupu panākumu līmenis saskaņā ar vecumu un dzimumu (absolventu skaits no riska grupām, citi panākumi) |
|
8.7. profesionālās izglītības programmu pieprasījuma apzināšana darba tirgū (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2021./2022.māc.g.
Mehānismu veidi, kas lietoti profesionālās izglītības piedāvājuma aktualizēšanai nākotnes darba tirgus vajadzībām (anketēšana, fokusgrupu diskusija, konvents u.tml.) |
|
Informācija par mehānismiem, kas lietoti, lai nodrošinātu ieinteresētās puses ar visjaunāko informāciju par nākotnes darba tirgus vajadzībām (piemēram, darbs, kurš tiek veikts ieinteresēto pušu informēšanai, sadarbība ar LDDK, nozaru organizācijām u.tml.) |
|
Izglītības iestādes vadītājs: Liene Glušņova